lördag 22 oktober 2011

Vårt vardagsrum

Tänkte ni kanske ville se hur det ser ut hemma i vårt vardagsrum. Loppis, arvegods, egenhändigt snickrade stolar och hyllor från IKEA. Skänken har min morfar snickrat... det skulle egentligen vara ett överskåp över, men det blev aldrig av innan han gick bort före min tid. Mamma har sedan tagit till vara på skåpet och målade det gult. Jag har haft det några år och i somras målade jag det vitt. Änglatavlan har jag köpt på auktion liksom 2 av hyllorna. Hyllan vid öppna spisen är från Ib Laursen. Karmstolen köpte jag på Kivik IFs loppis förra sommaren, den saknade då stoppning och klädsel på ryggen, så den har jag klätt om med lite hjälp från min mamma. Sofforna och matbordet är köpta på Återbruk. Vill klä om sofforna, men sambon har hittills inte gått med på detta. Matbordet har jag slipat och målat.











 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar