tisdag 8 november 2011

Det bor en ängel i mitt hem....



Åh vad jag gillar min änglatavla som jag fyndat på auktion (eller var det loppis?!) för några år sedan. Hon har fått flyttat runt lite på olika platser här hemma och passat lika bra på samtliga. Vi hade henne i vårt gamla sovrum, det rummet har sonen nu, och där har den hängt på 2-3 olika ställen. Sedan ca 1 år tillbaka så bor hon i vardagsrummet. Hon hängde ett tag jämte öppna spisen, men fick i somras flytta till den plats där hon hänger idag.

För tillfället hänger hon över ett bord, men jag hoppas att jag och/eller pappa kan snickra till en skänk/skåp med gamla fönster.... har några som troligen är original fönster från huset (givetvis spröjsade) uppe på vinden som jag hoppas kunna använda till detta. Hade jag fortsatt på den utbildning jag började i januari så hade jag byggt skåpet nu under hösten,. Nu vette hundan när det blir av.... har redan en beställning hos pappa sedan tidigare på ett litet väggskåp (även detta gjort med ett gammalt fönster).. han har sågat till alla bitar, men inte satt ihop det ännu. Hoppas han blir färdig innan jul... ;)))

En av mina inredningsfilosofier är att saker och ting skall kunna passa in i nästan varje rum i huset. Fullkomligt älskar detaljer/möbler som gör sig på många olika ställen i hemmet, på så vis kan man möblera/ändra om lite då och då. Att möblera om då och då är något jag ärvt efter min mor. Hon möblerar om minst en gång i halvåret.... oftast mer.


Ska strax iväg på min vanliga tisdagstur.... Butik Återbruk, Byggstenen och Fiket, eventuellt blir det en sväng till Sött&Nött och CM Antik också.
Kramisar Elin

1 kommentar:

  1. visst är det fint med gamla fönster, jag älskar det, min dröm är att bygga ett orangeri av gamla fönster vi köpt, några är t.o.m fr 1800-talet med bubblor i glasen, läckert!

    ha en fortsatt bra dag!
    Kram
    Tiina

    SvaraRadera