onsdag 16 november 2011

1 advent snart...

I fredags var jag och pojken till min syster och hälsade på i deras nya hus som de håller på att göra iordning för att flytta in i. Mamma och pappa är där och hjälper dem måla, luta golv och under helgen gick första flyttlassen. Ska bli kul att se hur det blir när de kommit iordning.

På vägen hem var vi in på Blomsterlandet. Åh, vad mycket roligt advents/julpynt jag hittade! Passade även på att köpa en vit amaryllis då det var halva priset på dem. När jag fotade sakerna jag köpt till bloggen upptäckte jag att det var lite fel i en påse (se bild) så detta får jag byta när jag ska in till Borås på torsdag.





Får ta och ge mig ut i skogen och hämta lite mossa, gran-, tall- och enris m m får hoppas jag hinner på fredag eller i helgen. Känns inte som det är 1 Advent snart. Var på glöggprovning på Peterssons Rum i Länghem i söndags och då märkte man lite av att det närmar sig advent. De bjöd på 2 sorters glögg och ljuvliga små mumsbitar till. Det var bara såååå gott. De hade klätt 3 granar och vi fick rösta på den vi tyckte var snyggast.  Affären var självklart öppen så via passade alla på att shoppa lite. För min del bidde det en zinklåda med glaslock till tepåsar, 1 tröja, några små böcker från Kreativ Instinkt och lite julpynt.  Åh vad jag vill ha mycket hos Peterssons Rum... skulle nästan kunna köpa upp hela affären, men lite måste man ju hejda sig... eller?!

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar