måndag 7 november 2011

Önskar det alltid var så fint....


I helgen har jag varit ensam hemma medans sambon och sonen var uppe i stugan i Dalsland med svärmor. Jag passade på att städa och plocka iordning i entrén. Synd bara att det inte kommer att dröja länge innan bänken är full med allehanda junk igen.... Önskar att det alltid kunde vara så här fint! Kunde inte motstå att ta några kort så ni får se hur vår entre ser ut... ;))

  

Vy från ytterdörr

Trots att det är några år sedan vi renoverade entrén så har taklister fortfarande inte kommit upp. När vi målade taket glömde vi att kvistlacka innan. Första året/åren var det grått och fint, men sen var det inte enfärgat längre utan "prickigt". Kvistarna har blött igenom färgen, ínte så snyggt. Dessvärre gjorde vi om misstaget i ett av rummen på övervåningen, men den pärlsponten är utbytt nu mot ett tak som kvistlackades innan det målades. Det är av misstagen man lär sig, eller??



Vy från köket


Zinkfat från Bloomingville och zinkängel från Walther & Co.

Boken Franske Förnemelser




Ha en fortsatt trevlig måndagskväll!


1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg jag hamnade på =)

    och som du säger så är det ju av misstagen man lär sig.. Jag kvistlackade inte en gammal möbel som jag målade vid, tänkte att den var så gammal så det slutat blöda, som jag bedrog mig.. Den måste snart göras om.. Men sen har jag kvistlackat allt jag målat =)

    Ha en fin dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera