torsdag 17 november 2011

Helgens projekt.... Vita Rummet

Hallå alla som hittat in här..

Här hemma på Granbacken har vi ett rum som ofta blir belamrat med diverse ting och sällan är som det borde vara. Högar med papper på skrivbordet, belamrad byrå och linneskåp, tvättkorg och tvättställning och diverse annan bråte. Nä, nu får det banne mig bli ordning på torpet, eller rättare sagt ordning i Vita Rummet!! Detta får helt enkelt bli kvällens (?) och helgens projekt.

Imorgon ska jag och mamma åka till IKEA och då tänkte jag ta tillfället i akt och köpa 2 bokhyllor till Vita rummet. Ska ha dem istället för byrån som står på ena sidan om skrivbordet så det blir hyllor på vardera sida. Byrån ställer jag troligen där den lilla soffan (eg gammal spjälsäng) står. Vi får se....

Ska främst till IKEA för att bunkra upp rejält med allehanda ljus(kron-, värme- och blockljus) inför Advent, jul och nyår. Blir kanske lite småpynt och annat "kuligt" också vi får se. Ska in på hemsidan och kolla runt lite så jag har en plan/lista på vad som skall inhandlas.

Bilder på hur Vita Rummet ser ut just nu kommer här:


Vy från köket





Hoppas ni alla får en fortsatt bra torsdag!

Kram Elin

1 kommentar:

  1. Hej Elin!
    Vi har oxå ett sån't rum....bra att ha men trist att se! Bäst att stänga dörren:))

    Du undrade om JDL julbok, jag minns inte var jag köpte den..har kollat några nätbutiker men de verkar inte ha den längre:( Kanske om du kollar JDL:S hemsida??

    Kram Malin

    SvaraRadera